övrigt

Information från Kommunfullmäktige måndag 18 september

På kommunfullmäktige måndag den 18 september så debatterades strategisk och ekonomisk plan 2024 med utblick 2025-2026 som återremitterades på förra KF mötet den 26 juni på grund av att vi i V+ Chris Marlowe och Cecilia Östergren tillsammans med Sverigedemokraterna fick igenom en minoritets återremiss. Vi fick vår röst hörd i debatten om budgeten i våran valtekniska samverkan som vi har med dom 2 uteslutna socialdemokratiska politiska vildarna Chris Marlowe och Cecilia Östergren, vi förlorade omröstningen mot förslaget från kommunstyrelsens ordförande tillika Moderaten Johanna Olofssons framförande som backades upp av Centerns Magnus Åstrand, Kristdemokraternas Lars-Göran Bärling och Socialdemokraternas Göte Sandin och Beatrice Granlund, mot oss med framförande från V-Suras ordförande Birgitta Komujärvi Olsson som var tjänstgörande ersättare istället för Peter Berg denna kväll, Chris Marlowe från Surahammars Kommunparti som dom politiska vildarnas parti ska komma att heta framförde förslag som tyvärr nedröstades av majoriteten som är Socialdemokraterna, Moderaterna, Centerpartiet och Kristdemokraterna + Sverigedemokraterna mot oss från V och Chris så det blev 3 mot 28. Det skulle även väljas nämndemän från Surahammars Kommun till Västmanlands tingsrätt, det fanns 7 namn och vi från Valtekniska samverkan fick förslå namn och sekreteraren för vänsterpartiet Surahammar tillika ordinarie ledamot i Kommunfullmäktige Ola Olsson blev vald till nämndeman för åren 2024 – 2028.

Vid datorn Sekreterare Ola Olsson.

Dela den här sidan: